ابوالحسنی، سید رحیم (1388)، تعیین و سنجش مولفههای هویت ایرانی، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک گروه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی.
احمدی، مجتبی (1389)، از تهاجم فرهنگی تا جنگ نرم، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان.
اسماعیلی، علیرضا و مریم ساریخانی (1393)، «بررسی نقش رسانهای ملی (تلویزیون) در توسعه فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان (مطالعه موردی: شهرگرگان)»، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، ش 5، ص 9ـ26.
امیر انتخابی، شهرود، سیدرضا صالحی سیدامیری، محمد سلطانیفر و علیاکبر رضایی (1394)، «ارئه الگویی جهت سیاستگذاری فرهنگی رسانهها در ایران»، فصلنامه راهبردهای اجتماعی فرهنگی، ش 17، ص 113ـ129.
بهرامیان، امید و هدا یاقوتی (1395)، «رابطه استفاده از شبکههای ماهوارهای فارسیزبان و پایبندی به هویت فرهنگی در زنان تهران»، فصلنامه مطلعات اجتماعی روانشناختی زنان، ش14، ص187ـ216.
پارتر، جمیز (1385)، «تعریف سواد رسانهای»، ترجمه: لیلا کاووسی، فصلنامه رسانه، ش68.
ص 7ـ26.
پانوف، میشل و میشل پرون (1368)، فرهنگ مردمشناسی، ترجمه: اصغر عسگرخانقاه، تهران: انتشارات ویس.
تاجریان، علیرضا (1393)، مدیریت استراتژیک رسانه در مواجهه باسواد رسانهای مخاطب، تهران: کنفرانس بین المللی مدیریت رسانه، ص 123ـ130.
حبیبیان، محمدحسن و محمدحسن صبوری (1391)، «جنگ نرم و امنیّت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه علمی پژوهشی امنیّت پژوهشی، ش40. ص 31ـ52.
خاتمی سبزواری، سیدجواد (1395)، «بررسی تأثیر میزان استفاده از رسانههای جمعی بر فرهنگ پوشش دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان زن دانشگاه حکیم سبزواری)»، فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی، ش4، ص 585ـ600.
دادگران، سیدمحمد (1377)، مبانی ارتباطات جعمی، تهران: انتشارات فیروزه.
دهکردی فاضلیان، مهری و اصغر محمدی (1395)، «تأثیر سواد رسانهای در بعد پردازش و تحلیل پیامهای رسانهها بر مصرف کالاهای فرهنگی (مورد مطالعه: در زنان 15ـ39 شهرکرد)»، فصلنامه علمی پژوهشی زن و جامعه، ش4، ص 51ـ89.
رسولزاده اقدم، صمد، صمد عدلیپور، سیداحمد میرمحمدتبار و سیمین افشار (1394) «تحلیل نقش رسانههای اجتماعی در گرایش به سبک زندگی نوین در بین جوانان ایرانی»، دوفصلنامه پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، ش 6، ص 33ـ60.
رضایی، مریم و فریده پیشوایی (1386)، حجاب و عفاف در سیما (آسیبها و راهکارها)، تهران: مرکز پژوهشهای صداوسیما.
سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی (1373)، فرهنگ و تهاجم فرهنگی، برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری، تهران.
سورین، ورنر و جیمز تانکارد (1390)، نظریههای ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
سیاح طاهری، محمدحسین (1394)، حقیقت مجازی، تهران: انتشارات شورای عالی فضای مجازی.
شنایدر، سوزان سی و بارسو، ژانلویی (1379)، مدیریت در پهنه فرهنگها، ترجمه: محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
شهرامنیا، امیر مسعود، زهره مرندی، راضیه محرابی کوشکی و محسن سیستانی (1394)، «رابطه مصرف رسانهای و سرمایه فرهنگی»، فصلنامه رفاه اجتماعی، ش 59، ص 189ـ221.
عزیزی، سیدعمار (1393)، بررسی وضعیت سواد رسانهای کارکنان ادارات روابط عمومی سطح شهر کرمانشاه، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی.
علی محمدی، محمدحسین (1373)، «تحلیلی بر تهاجم فرهنگی»، نشریه مسجد، تهران:
ش 14، ص 25ـ37.
علیزاده، توحید و نریمان محمدی (1394)، «بررسی نقش شبکههای اجتماعی وایبر بر ساخت هویت نسلی جوانان»، فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات، ش 22، ص 119ـ142.
فرهنگی، علیاکبر (1377)، «نظری بر فرهنگ»، فصلنامه فرهنگ، ش 30، ص 18ـ31.
گونتر، بری (1384)، روشهای تحقیق رسانهای، تهران: انتشارات اداره کل پژوهشهای سیما.
مسعودی، امیدعلی و مرتضی پایدار (1391)، «بررسی عملکرد اینترنت در بازتولید و تغییر فرهنگ در بین دانشجویان و دانشگاههای تهران»؛ فصلنامه راهبرد یاس، ش 31، ص 219ـ241.
مصباح یزدی، محمدتقی (1376)، تهاجم فرهنگی، تحقیق عبدالجواد ابراهیمی، قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
مطهری، مرتضی (1382)، مسئله حجاب، تهران: انتشارات صدرا.
مک کوایل، دنیس (1385)، نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه: پرویز اجلالی، تهران: انتشارات دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
موسوی، محمدرضا و خدیجه حیدری (1391)، «تهاجم فرهنگی و راههای مقابله با آن»، فصلنامه دانش انتظامی زنجان، ش 4، ص 57ـ87.
مهدیزاده، سیدمهدی (1393)، نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: انتشارات همشهری.
هاشمزاده ابرسی، فاطمه و نرجس عبادتی (1395)، «بررسی رابطه فرهنگ سازی رسانه ملی با فرایند توسعه در ایران»، فصلنامه علوم خبری، ش 19، ص 102ـ126.
32 .Andeson. C. A.& Bushman, B. J. (2001), Effects of Violent Games.
34 Koh, J.; Kim, Y.; Butler, B. & Bock, G. (2007), Encouraging Participation in Virtual Communities, Communications of the ACM, Vol. 50, No. 2, pp.7-68.
36 Potter, J. (2008), Media Literacy, Sage Publications, Inc. Londen.
37 Wei, R. (2006), Lifestyles and New Media: Adaption and Use of Wireless Communication Technologies in China, New Media Society, Vol.6, 991ـ1008.