* قرآن کریم
1. آقایی محمد؛ فتحیمهر، محمدرضا. (1396). تحلیل پیادهروی اربعین در بستر جامعهشناسی سیاسی، سومین همایش زیارت اربعین. تهران،دانشگاه امام صادق ع.
2. ابن بابویه، ابی جعفر محمد بن علی . (1372). عیون أخبار الرضا× (ج1، مترجمان: حمیدرضا مستفید و علیاکبر غفاری). تهران: بیجا.
3. اسفندیاری، رضا؛ قچری، سمیه و محمدیفرد، احمد. (1398). عوامل مؤثر بر سرمایۀ اجتماعى بر اساس مفاهیم قرآن کریم. فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی، 7(27)، صص 48-78.
4. اکوانی، عباس. (1399). بررسی تاثیر راهپیمایی اربعین حسینی درترویج فرهنگ حسینی و تمدن شیعی. مجله نخبگان علوم و مهندسی، 5(5)، صص 131-138.
5. پایگاه اطلاعرسانی فارس: https://www.farsnews.ir/news/13970728000677
6. پورعزت، علیاصغر. (1398). به سوی تعالی اخلاقی پایدار. تهران: خبرگزاری عطنا، پایگاه اطلاعرسانی ستاد مرکزی اربعین حسینی، کمیته فرهنگی آموزشی.
7. تاجبخش، غلامرضا. (1399). ابعاد تربیتی اربعین. بصیرت و تربیت اسلامی، 17(54)،
صص 41-62.
8. توحیدیفرد، محمد. (1380). فرایندجهانیشدن حقوق کیفری. مجله مدرس، 5(21)،
صص 37-58.
9. جمالی، مصطفی. (1392). فرهنگ اربعین محور جهانیسازی. فرهنگستان علوم قرآنی قم.
10. حسینی، داود. (1396). نقش زیارت در تربیت اخلاقی. فصلنامه زیارت، 8(32)، صص 7-34.
11. حیدری، مجتبی. (1396). تاثیر پیادهروی اربعین بر خودسازی زائران. فصلنامه زیارت، شماره 31، صص 51-74.
12. خامنهای، سیدعلی. (01/01/1385). پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنهای، برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، https://b2n.ir/y49623.
13. ریتزر، جورج. (1394). نظریههای جامعهشناسی معاصر. تهران: نشر علمی.
14. زینعلی، روحالله. (1395). پیادهروی اربعین تبلور ارزشهای اسلامی و انسانی، فصلنامه زیارت، شماره 29، صص 37-60.
15. سامانی، محمود. (1397). کارکردهای سیاسی- اجتماعی و فرهنگی اربعین، فصلنامه زیارت، شماره 37، صص 37-56.
16. شاکری، ابوالحسن. (1382). قوه قضائیه و پیشگیری از وقوع جرم. مجموعه مقالات راجع به کارکردهای قوه قضائیه. گردآوری و نشر: بابل: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه.
17. طبرسی، فضل بن حسن. (1390). تفسیرمجمع البیان فی تفسیرالقرآن (ج۲، مترجم: محمدبیستونی، چاپ اول). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
18. عربی، حسینعلی. (1398). پیاده روی اربعین حسینی؛ جایگاه و کارکردها. نشریه معرفت، شماره 262، صص 45-54.
19. غفاری هشجین، زاهد، آقایی، محمد. (1397). پیاده رویی اربعین حسینی به منزله جنبش اجتماعی. دانش سیاسی، 14(21)، صص 1-21.
20. فتحاللهنژاد زنگیآبادی، هادی. (1397). نقش فرهنگی تجمع اربعین حسینی. مجله زیارت، 10(37)، صص 27-50.
21. فرجی، امین؛ ذولفقارزاده کرمانی، محمدمهدی و باقری کاهکش، رضا. (1396). تحلیلی بر تدوین الگوی سرمایه اجتماعی بر مبنای جریان اربعین. مدیریت سرمایه اجتماعی، 4(4)، صص 475-499.
22. کینیا، مهدی. (1388). روانشناسی جنایی. تهران: نشر رشد.
23. گسن، رمون. (1370). جرمشناسی کاربردی (مترجم: مهدی کی نیا). تهران: نشر مجد.
24. محمدی، حمیدرضا؛ مرتضوی هشترودی، سیدمحمود و واعظ موسوی، سیدمحمد. (1395). سیاست جنایی اسلام در پیشگیری و روند حذف تدریجی جرم درآموزههای دینی. همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دوره 5.
25. مریجی، شمسالله. (1401)، تببین جامعهشناختی زیارت اربعین و کارکردهای آن. فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی، 10(38)، صص 7-32.
26. معینیپور، مسعود. (1394). مدنیت، عقلانیت، معنویت در بستر اربعین. تهران: سوره مهر.
27. نجفی، حافظ. (1396). راهپیمایی اربعین، همگرایی جهانی با نهضت حسینی. فصلنامه زیارت، 8(31)، صص 101-122.
28. نجفی، حافظ. (1397). دستاوردهای اخلاقی اربعین. فصلنامه زیارت، 9(35)، صص 65-84.
29. هاونگی، حسین. (1396). تفسیر قرآن در مکتب امام علی×. مجموعه مقالات اولین همایش قرآن پژوهشی پیشرفت و روششناسی تفسیری. قم: پایگاه علمی نور.
30. Fukuyama, F. (1997). Social capital and the modern capitalist economy: Creating a high trust workplace. Stern Business Magazine, 4(1), pp. 7-20.
31. https://hawzah.net/fa/goharenab/View/81509
32. McGrew, Anthony. (1997). thetrans formation of Democracy, Globalization and territorial Democracy (First Edition). Cambridg, policy press, pp.7-8.