* قرآن کریم
احمدی، پروین. (1390). طراحی و سازماندهی محتوای برنامه درسی. رویکردی بینرشتهای در برنامه درسی تلفیقی (چاپ اول). تهران: آییژ.
اﻟﻤﺪرس، زﻫﺮه. (1379). کارکرد دروس ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎعی دوره آﻣﻮزش ﻣﺘﻮﺳـﻄﻪ در ﺑﻬﻨﺠـﺎرﻛـﺮدن کـﻨﺶ اﺟﺘﻤـﺎعی0 پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی ره.
جمالی تازه کند، محمد؛ طالب زاده نوبریان، محسن؛ و ابوالقاسمی، محمود. (1392). تحلیل جایگاه مؤلفههای تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه، پژوهش در برنامهریزی درسی، 10(10)، صص 1-19.
عقیلی، رمضان. (1398). طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران. مجله تدریس پژوهشی، 6(4)، صص 1-23.
علیشاهی، علی. (1394). کارکردهای مؤثر تربیت اجتماعی در جامعه از دیدگاه علامه طباطبایی ره. مجله معرفت، 24 (208)، صص 67-80.
شعبهالحرانی، ابومحمد حسن بن علی بـن حـسین. (1354). تحـف العقـول. تهـران: انتشارات علمیه اسلامیه .
فاتحیزاده، مریم؛ نصر اصفهانی، احمدرضا و فتحی، فاطمه. (1384). بررسی کیفی عملکرد دبیرستان در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی دانشآموزان. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان، ش 24، صص 165-163.
مجلسی، محمدباقر. (1353). بحارالانوار. تهران: انتشارات علمیه اسلامیه.
مذبوحی، سعید؛ ملکی، حسن. (1398). برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره ابتدایی. تهران: انتشارات آوای نور.
مذبوحی، سعید؛ صالحیزاده، مسلم. (1395). مقدمهای بر تربیت اجتماعی در دوره ابتدایی با تأکید بر آموزههای قرآنی. تهران: انتشارات رشد فرهنگ.
ملکی، حسن. (1384). برنامهریزی درسی (راهنمایی عملی). مشهد: پیام اندیشه.
ملکی، حسن. (1395). اصول برنامهریزی درسی. تهران: مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان.
یاوری، زهرا؛ کشتی آرای، نرگس و احمدی، غلامرضا. (1392). تدوین اهداف برنامه درسی در دوره متوسطه با تأکید بر تربیت شهروندی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(13)، صص 166-147.
یزدانی، فتانه. (1397). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره اول متوسطه با تأکید بر اسناد بالادستی. مجله پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 6 (2)، صص 95-117.
Almond, G. A., & Verba, S. (2015). The civic culture: Political attitudes and democracy in five nations. Princeton university press.
Becker, A., Dewet, A., & Van Vollenhoven, W. (2015). Human rights literacy: Moving towards rights- based education and transformative action through understandings of dignity, equality and freedom. South African Journal of Education, 35(2), p.1044.
Becker, A., Dewet, A., & Van Vollenhoven, W. (2015). Human rights literacy: Moving towards rights- based education and transformative action through understandings of dignity, equality and freedom. South African Journal of Education, (35)2, p. 1044.
Chao, M. E. N. (2017). Function of Ideological and Political Education in Mass Incidents. DEStech Transactions on Social Science, Education and Human Science, (mess).
Dan, N. I. E. (2016). Analysis of the Effectiveness of the Discourse Power of Ideological and Political Education. Journal of the Party School of Shengli oilfield, 6,030.
Dreton, Sh. (1997 AP). The forgotten intervention: How to designenvironment that foster friendship. Research, Today’s Youth: The community cirde of Journal, 2, pp. 6-10.
Gay, G. (1980). “Conceptual Models of the Curriculum-Planning Process," pp. 120-143 in Arthur W. Foshay, ed., Considered Action for Curriculum Improvement, 1980 ASCD Yearbook. Washington, DC: Association for Supervision and Curriculum Development.
Kristjansson, K. (2015). Aristotelian character education: A précis of the 2015 book. Journal of moral education, 45(4), pp. 481-489.
McCormack, S. (2006). What is social education? A self-study into the nature of social education in a pre-service social studies methods course: Transitioning between social studies and social education. University of Houston.
Qian, Z. W. (2017). Plural Society Thought Trends’ Challenge and Responses on Ideological and Political Education in Colleges. DEStech Transactions on Social Science, Education and Human Science, (mess).
Sun, p. (2014). Using blogs as a support to ideological and political education. Journal of arts and humanities, 3(8), pp. 109-113
Thomas, T. K. C. (2005). Civic and political education. In Education and Society in Hong Kong and Macao (pp. 175- 200). Springer Netherlands.
Thomas, T. K. C. (2005). Civic and political education. In Education and Society in Hong Kong and Macao (pp. 175- 200). Springer Netherlands.
Yu, S. (2017). A Study on College Students’ Ideological and Political Education from the Perspective of System Harmony and Traditional Culture. DEStech Transactions on Social Science, Education and Human Science, (icsste).