* قرآن الکریم.
1. باقری، خسرو. (۱۳۹۲). نقد و ارزیابی: حساب علم دینی در «هندسهی معرفت دینی»: بررسی انگارۀ علامه جوادی آملی، کتاب نقد، (69)، صص 75-128.
2. برهانی، عبدالعلیم؛ و جزائری، سید حمید. (۱۳۹۵). بررسی انواع تعامل قرآن و فرهنگ زمانه و آثار و پیامدهای آن بر علوم انسانی، دوفصلنامه علمی ترویجی پژوهشنامه علوم انسانی اسلامی، ۳(۵)، صص 1-38.
3. پارسانیا، حمید. (۱۳۹۱). تحول در علوم انسانی: مجموعه مصاحبههای همایش تحول در علوم انسانی (ج3). قم: کتاب فردا.
4. جوادی آملی، عبدالله. (۱۳۹۵). علم دینی: جستارهایی در علمپژوهی دینی (تنظیمکننده و ویراستار: حمید پارسانیا). قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دفتر
نشر معارف.
5. جوادی آملی، عبدالله. (۱۳۹۷). منزلت عقل در هندسه معرفت دینی. قم: اسراء.
6. حاجیحسن دنیادیده، هادی. (۱۳۹۹). طراحی الگوی معرفتشناسی اسلامی با تأکید بر علوم انسانی در نظام آموزش عالی ایران (استاد راهنما: محمدرضا شاهآبادی). رساله دکتری، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه مدیریت آموزش عالی.
7. حشمتزاده، محمدباقر. (۱۳۸۳). چیستی و هستی علوم انسانی: برخی موانع و راهکارها. قبسات، (۹)، صص 48-72.
8. خسروپناه، عبدالحسین. (۱۳۹۱). تبیین و تحلیل نظریه اسلامیسازی معرفت از دیدگاه فاروقی و علوانی. فصلنامه معرفت در دانشگاه اسلامی، ۱۶(۵۰)، صص 3-24.
9. خسروپناه، عبدالحسین. (۱۳۹۷). در جستجوی علوم انسانی اسلامی. قم: نشر معارف.
10. خیری، حسن. (۱۳۹۳). مبانی نظام اجتماعی در اسلام. قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
11. ربانی گلپایگانی، علی. (۱۳۸۱). عقاید استدلالی، تهران، انتشارات نصایح (ج1، چاپ چهارم). شهر: ناشر.
12. رضایی اصفهانی، محمدعلی. (۱۳۹۲). منطق تفسیر قرآن (ج۴). قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
13. سبحانی تبریزی، جعفر. (۱۳۵۷). شناخت صفات خدا. تهران: کتابخانه صدر.
14. سبحانی تبریزی، جعفر. (۱۳۸۸). منشور جاوید (ج۲). قم: انتشارات توحید.
15. سبحانی تبریزی، جعفر. (۱۴۱۱ق). الإلهیات علی هدی الکتاب والسنة والعقل (ج1، چاپ سوم). قم: مرکز جهانی علوم اسلامی.
16. سعیدیمهر، محمد. (۱۳۷۷). آموزش کلام اسلامی (ج1، چاپ اول). مرکز جهانی علوم اسلامی.
17. شجاعی، محمد. (۱۳۷۸). کمالات وجودی انسان. فصلنامه قبسات، (۱۳)، صص 126-139.
18. طباطبایی، سیدمحمدحسین. (۱۳۸۲). تفسیر المیزان (مترجم: سیدمحمدباقر موسوی همدانی). قم: دفتر انتشارات اسلامی.
19. طیب، سیدعبدالحسین. (۱۳۷۸). اطیب البیان فی تفسیر القرآن (ج8، چاپ دوم). تهران: انتشارات اسلام.
20. عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخزاده، محمد. (۱۳۹۰). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، ۵(۲)، صص 151-198.
21. عبدالهی، مهدی. (۱۳۹۲). بنیادهای فلسفی علوم انسانی. قبسات، (۱۸)، صص ۴۹-۷۸.
22. عمید زنجانی، عباسعلی. (۱۳۸۷). فقه سیاسی: نظام سیاسی و رهبری در اسلام. تهران: انتشارات امیرکبیر.
23. فروند، ژولین. (۱۳۷۲). نظریههای مربوط به علوم انسانی (مترجم: علیمحمد کاردان، چاپ دوم). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
24. مصباح یزدی، محمدتقی. (۱۳۸۱). پیشنیازهای مدیریت اسلامی (محقق و نگارنده: غلامرضا متقیفر، چاپ سوم). قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره.
25. مصباح یزدی، محمدتقی. (۱۳۸۷). رابطه ایدئولوژی و فرهنگ اسلامی با علوم انسانی، در: مجموعه مقالات: وحدت حوزه و دانشگاه و بومی و اسلامیکردن علوم انسانی، نشریه حوزه و دانشگاه، صص 87-109.
26. مصباح یزدی، محمدتقی. (۱۳۹۱). الزامات طرح جامع تحول در علوم انسانی. پاسدار اسلام، ۳۱(۳۶۸)، صص 14-16.
27. مطهرى، مرتضی. (۱۳۷۶). مجموعه آثار (ج۲). تهران: انتشارات صدرا.
28. مطهری،مرتضی. (۱۳۸۹).آشنایی با قرآن (ج۳). تهران: انتشارات صدرا.
29. مقام معظم رهبری (28/7/1388). بیانات در دیدار جمعی از بانوان قرآنپژوه کشور. برگرفته از: پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیتالله خامنهای. https://b2n.ir/386190
30. نچمیاس، دیوید؛ فرانکفورد، چاوا. (۱۳۸۹). روشهای پژوهش در علوم اجتماعی (مترجم: فاضل لاریجانی و رضا فاضلی). تهران: انتشارات سروش.
31. نیلی احمدآبادی، محمدرضا. (۱۳۹۲). جایگاه تعلیم و تربیت اسلامی در علوم انسانی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 13(27)، صص 171-186.