* قرآن کریم (مترجم: مکارم شیرازی).
1. اعرافی، علیرضا. (1391). فقه تربیتی (ج1). قم: مؤسسه فرهنگی اشراق و عرفان.
2. گیبسون، بوریل؛ و گارت، مورگان. (1383). نظریههای کلان جامعهشناختی و تجزیه و تحلیل سازمان (مترجم: محمدتقی نوروزی). تهران: سمت، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
3. پارسانیا، حمید؛ و طالعی اردکانی، محمد. (1392). روششناسی بنیادین و روششناسی کاربردی در علوم اجتماعی با تأکید بر رویکرد رئالیسم و نومینالیسم. معرفت فرهنگی اجتماعی، (14)، صص 73-96.
4. جوینت، پت، وارنر، ملکم. (1385). مدیریت در عرصه فرهنگها (مترجم: محمدتقی نوروزی). قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
5. درانی، کمال. (1374 و 1375). درآمدی بر تجزیه و تحلیل محتوا (فن تعبیر و تفسیر نظارتی). دانش مدیریت، (31 و 32)، صص 25-34.
6. دلاوری، علی. (1387). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
7. رضائیان، علی. (1383). مبانی مدیریت رفتار سازمانی. تهران: انتشارات سمت.
8. رضائیان، علی. (1395). فرهنگ سازمانی. تهران: سمت.
9. سلیمی، علی. (1397). کاربرد تحلیل محتوای کیفی در استخراج تحلیلهای اجتماعی قرآن کریم. فصلنامه علمی - پژوهشی روششناسی علوم انسانی، (97)، صص 75-99.
10. سوکاس، هریتنوس؛ و کریستین، توسن. (1395). نظریه سازمان نگاههای فرانظری.
تهران: سمت.
11. شریفی، احمدحسین. (1388). خوب چیست، بد کدام است. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
12. شریفی، احمدحسین. (1395). روششناسی علوم انسانی. تهران: آفتاب توسعه.
13. طباطبایی، محمدحسین. (1374). تفسیر المیزان (مترجم: سیدمحمدباقر موسوی همدانی). قم: دفتر انتشارات اسلامى جامعهى مدرسین حوزه علمیه قم.
14. عرب بافرانی، محمدرضا؛ و عیوضی، محمدرحیم. (1396). درآمدی بر آیندهپژوهی در نظام مدیریت اسلامی از طریق مطالعه روششناسی آیندهپژوهی و اجتهاد در فقه امامیه. مدیریت اسلامی، (3)، صص85- 113.
15. فرانسوا دورتیه، ژان. (1389). انسانشناسی (مترجم: جلال الدین رفیعفر). تهران: انتشارات خجسته.
16. فکوهی، ناصر. (1382). تاریخ اندیشه و نظریههای انسانشناسی. تهران: نشر نی.
17. کارگروه مبانی مدیریت اسلامی. (1395). نقشه جامع مدیریت اسلامی (نجما). قم: دانشگاه قم.
18. کلاکی، حسن. (1388). نظریه بنیادی بهمثابه روش نظریهپردازی. نامه پژوهش فرهنگی، 10(6)، صص 119-140.
19. گروه نویسندگان (زیر نظر استاد محمدتقی مصباح یزدی). (1391). فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان.
20. گریزری، پال. (1389). نقدی بر دانش مدیریت (مترجم: محمد صائبی). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
21. مشایخیپور، محمدعلی. (1390). مبانی اخلاق کار از دیدگاه امام علی×. مدیریت اسلامی، (1)، صص 37-65.
22. مصباح یزدی، محمدتقی. (1380). پیشنیازهای مدیریت اسلامی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
23. Bratton. J. (2015). Introduction to work and Organizational Behaviour, palg rave.
24. Hsieh, Hisu fang Sarah & Shannon, E. (2005). Three Approaches to Qualitative content Analysis, Qualitative Health Research, 15(9) pp. 1277-1288.
25. Keippendorff، K. & Hsieh, l. (2004). Content Analysis: An introduction to its Methodology. Thousand Oaks, Calif, sage Publications, inc.
26. Larry, A. & Richard, E. & Edwin, R. Samovar Porter & McDan (2010). Communication Between Cultures Senior Publisher: Lyn Uhl, Boston.
27. Mayring, P. (2014). Qualitative Content Analysis. Theoretical Foundation, Basic Procedures and Software Solution, Klagenfurt, Austria.
28. Mays, N. & Pope, G. (2002). Assessing Quality in Qualitative Research. British Medical Jornal, Jan. I: 50-52. pp. 211-245.
29. Robbins, S. P. (2003). Essentials of organization behavior (7th ed). New Jersey: Printis Hall.
30. Sato, Elo & Kyngas, H. (2008). The Qualitativie Content Analysis Process. Journal of advanced nursing, 62(1). pp. 107-115.
31. Scott. R. (2003). Organization rational, natural، and open systems. New Jersey: Pearson education international.
32. Seeman, M. (1963). On the Meaning of Alienation. ASR. 24. pp. 783-791.
33. Simon, Herbert. A. (1976). Administrative Behavior, New York: The Free Press.
34. White, M. D., & Marsh, E. E. (2006). Content Analysis: A Flexible Methodology. Library Trends, 55(1). pp. 22-45.