نوع مقاله : علمی ـ پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری و مربی گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور (نویسنده مسئول)
2 استادیار گروه جامعهشناسی دانشگاه تهران
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
Vow and its associated activities vary widely so that it could have provided precious spiritual, social, cultural and economic sources. Taking into account that vow and vow-originated acts have been widespread in the Iranian society ever over a religious deed, this paper recognizes the lack of influential studies in this regard and tries to provide a literature for identifying the aspects and capabilities of vow as well as utilizing the provided sources for practical planning across the society. Thus, using qualitative methods, we categorize vow to identify and interrelate the effective factors on the occurrence of vow in the sample society- i.e. Fouman, Guilan; Vow-related activities are of various types there. In this paper, we also deal with the formatives of vow and the way people are encouraged to do it.
کلیدواژهها [English]
10.شهید اول (1373)، لمعه الدمشقیه، ترجمه و تلخیص: علی شیروانی ، ج3، قم: دارالفکر.
11.کنراد، فیلیپ، کایک (1386)، کشف تفاوتهای انسانی، ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
12.گیدنز، آنتونی (1386)، جامعهشناسی، ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
13.محدثی، جواد (1374)، فرهنگ عاشورا، قم: انتشارات معروف.
14.واخ، یوآیخم (1380)، جامعهشناسی دین، ترجمۀ جمشید آزادگان، تهران: سمت.
15.همتی، همایون (1379)، »مدخلی بر جامعهشناسی دین»، در همتی، همایون، شناخت دانش ادیان، تهران: نقشجهان.
16.همیلتون، ملکم (1377)، جامعهشناسی دین، ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: تبیان.
17.Coyne, Imedal & Cowley, Sarah (2006) Using grounded theory to research partent participation. Jornal of Research in nurshing Vol. 11: 501-515.
18.Eller, Jack David (2007) Introducing Anthropology of Religion, London: Routledge.
19.Erikson. E. H. (1968), Identity Youth and Crisis, 4 Russel Square, London. 2Faber and Faber.
20.Charmaz, K. (2000). Grounded Theory: Objectivist and Constructivist Methods. In Norman K. Denzin & Yvonna S. Lincoln (eds.), Handbook of Qualitative Research, 2nd edition, pp. 509- 535.