1. آقاپور، علی (1388)، هنجارشکنی در رسانههای جمعی، قم: دفتر عقل.
2. بیرو، آلن (1380)، فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمه: باقر ساروخانی، تهران: کیهان.
3. استریناتی، دومینیک (1380)، مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمه: ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
4. اسماعیلی، محسن (1385)، حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران و جهان، تهران: موسسه نشر شهر.
5. اندرو ادگار، پیتر سج ویک (1387)، مفاهیم بنیادی نظریه فرهنگی، ترجمه: مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: آگه.
6. بشیر، حسن و نادر جعفری (1386)، «درآمدی بر کاربرد نشانهشناسی در تحلیل پیامهای تبلیغاتی؛ مطالعه موردی آگهیهای مطبوعاتی»، اندیشه مدیریت، ش 2.
7. بروجردی علوی، مهدخت و نسرین حداد (1391)، «ارزشهای اخلاقی ارائهشده در تبلیغات بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران»، مطالعات فرهنگ ارتباطات، سال سیزدهم، ش17.
8. دانیل چندلر (1387)، مبانی نشانهشناسی، ترجمه: مهدی پارسا، تهران: سوره مهر.
9. دیوید کروتی، ویلیام هوینس (1391)، رسانه و جامعه: صنایع، تصاویر و مخاطبان، ترجمه: مهدی یوسفی و رضا مرزانی، تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
10. عبداللهیان، حمید و حسین حسنی (1391)، «نحوه بازنمایی ارزشهای فرهنگی در تبلیغات تجاری»، فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، ش 1.
11. رفیعپور، فرامرز (1376)، توسعه و تضاد، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
12. سجودی، فروزان (1382)، نشانهشناسی کاربردی، تهران: نشر قصه.
13. سرفراز، حسین و همکاران (1393)، نشانهشناسی فرهنگ، هنر و ارتباطات، تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
14. شاهمحمدی، عبدالرضا (1385)، فرهنگ علوم ارتباطات، تهران: زرباف.
15. صلاحی، محمود و همکاران (1384)، شهر اسوه (گامی بسوی مدینه سعادت)، تهران: مهر محبوب.
16. صمیمی، شهرزاد و سیدجواد ظفرمند (1394)، «ابعاد فرهنگی در تبلیغات بازرگانی: مطالعه تبلیغات تلویزیونی شبکههای سراسری ایران»، نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، ش 15.
17. ضمیران، محمد (1382)، در آمدی بز نشانهشناسی هنر، تهران: نشر قصه.
18. حکیمآرا، محمدعلی و گلریز وکیلی طباطبایی (1391)، نشانههای دینی در تبلیغات بازرگانی؛ مطالعه موردی تبلیغات بازرگانی پخششده در ماه رمضان سال 1389 و1390، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
19. خندان، محمد و زیباشهر فانتزی (1389)، اشارتی در باب اتوپیا و اتوپیای تبلیغاتی، سوره اندیشه.
20. فیسک، جان (1386)، درآمدی بر مطالعات ارتباطی، ترجمه: مهدی غبرایی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
21. کشاورز، عیسی (1391)، تبلیغات و فرهنگ (مرزهای تعامل و تقابل)، تهران: سیته.
22. کوثری، مسعود و همکاران (1393)، «بازنمایی زنان در تبلیغات تلویزیون پودر لباسشویی پرسیل»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، ش 28.
23. محسنیانراد، مهدی (1372)، تبلیغات بازرگانی و تهاجم فرهنگی؛ نقش آگهیها در انتقال ارزشهای جامعه مصرفی، خلاصه مقالات کنفرانس تهاجم فرهنگی، ماهیت و ابعاد آن، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره).
24. ـــــــــــــــــــــــ (1374)، ارتباطشناسی، تهران: انتشارات سروش.
25. محمدیان، محمود (1379)، مدیریت تبلیغات از دید بازاریابی، تهران: حروفیه.
26. میرزایی، حسین و سعیده امینی (1385)، تحلیل محتوای پیامهای بازرگانی تلویزیونی با تأکید بر طبقه اجتماعی و سبک زندگی، مطالعات فرهنگی و ارتباطات.
27. محمودی فضلی، محمدصادق (1381)، «تبلیغات بهمثابه ارتباطات»، فصلنامه پژوهش و سنجش، ش 29.
28. مکارم، محمدحسن (1377)، مدینه فاضله در متون اسلامی، قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.
29. ملوین دفلور، اورت ای. دنیس (1387)، شناخت ارتباطات جمعی، ترجمه: سیروس مرادی، تهران: دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی.
30. پستمن، نیل (1375)، زندگی در عیش، مردن در خوشی، ترجمه: صادق طباطبایی، تهران: اطلاعات.
31. ولز، ویلیام و دیگران (1383)، تبلیغات تجاری: اصول و شیوههای عمل، ترجمه: سینا قربانلو، تهران: مبلغان.
32. یحیایی ایلهای، احمد (1393)، جامعهشناسی تبلیغات، تهران: جاجرمی.
33. Hall, stuart (2003), Representation, cultural representations and signifying practices, sage publication.
35. Ahmed, Niaz (1996), “Cross Cultural Content Analysis from United States and India”, accessed on October 15, 2011: http://www.bookpump.com/dps/pdf-b/1120842b.pdf .
36. Schudson, Michael (1981), “Criticizing the Critics of Advertising: Towards a Sociological view of marketing, Media”, Culture and Society 1981; 3; 3.