دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)اسلام و مطالعات اجتماعی2345-55866شماره 2 (پیاپی 22)20180923The Relationship between Islam and Civilization in the Thought of Imam Khomeiniرابطۀ اسلام و تمدن در اندیشۀ امام خمینی (ره)7296665910.22081/jiss.2018.66659FAمحسنالویریدانشیار گروه تاریخ دانشگاه باقر العلوم(ع)سیدرضامهدینژاد (نویسنده مسئول)استادیار گروه تاریخ جامعة المصطفی(ص) العالمیةJournal Article20190225The topic of the relationship between religion and civilization and the role of religion in the process of civilization-building is one of the most important issues in the field of civilization studies. This article is about what and how is the relationship between the religion of Islam and civilization in the thought of Imam Khomeini (RA). For this purpose, through a descriptive-analytical method, it has been attempted to answer the question of what is the relationship between Islam and civilization, from the viewpoint of Imam Khomeini. <br />The results of this study indicate that Imam Khomeini, believing in the universality, maximum realm, and the social and worldly dimensions of Islam, regards it as a civilization-builder religion in which the real civilization, the highest level of civilization, can be found. In the past, Islam has demonstrated its ability to build civilization and the main reason for the decline of Islamic civilization is the alienation from religion and the way to revive it is also to return to Islam. The dynamics of religious thought is imperative for civilization-building. The formation of a religious state is an essential step in the materializing religion in the realm of the social life of Muslims and, consequently, in the realization of Islamic civilization, and the formation of the Islamic Ummah is an indispensable necessity for the achievement of universal Islamic civilization.موضوع رابطۀ دین و تمدن و نقش دین در فرایند تمدنسازی، از مباحث بسیار مهم در حوزۀ مطالعات تمدنی به شمار میرود. این نوشتار درصدد است چیستی و چگونگی رابطۀ دین اسلام و تمدن را در اندیشۀ امام خمینی(ره) مورد واکاوی قرار دهد. برای این هدف، با روش توصیفی - تحلیلی، تلاش شده تا به این پرسش پاسخ داده شود که از دیدگاه امام چه نسبتی بین اسلام و تمدن برقرار است؟<br /> نتایج این بررسی، نشانگر آن است که امام خمینی(ره) با اعتقاد به جامعیت، قلمرو حداکثری و ابعاد دنیوی و اجتماعی دین اسلام، آن را دینی تمدنساز میداند که تمدن حقیقی؛ یعنی بالاترین مراتب تمدن را در آن میتوان یافت. اسلام در گذشته، توانایی تمدنسازی خود را به خوبی نشان داده و عامل اصلی افول تمدن اسلامی، دوری از دین بوده و راه احیای آن نیز در بازگشت به اسلام است. لازمۀ تمدنسازی، پویایی اندیشۀ دینی است. تشکیل حکومت دینی، گامی اساسی در عملکردن به دین در عرصۀ حیات اجتماعی مسلمانان و در نتیجه، در تحقق تمدن اسلامی بهشمار میرود و تشکیل امت اسلامی، برای دستیابی به تمدن فراگیر اسلامی ضرورتی اجتنابناپذیر است.https://jiss.isca.ac.ir/article_66659_28ae31466400db301b8897479e3882e2.pdfدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)اسلام و مطالعات اجتماعی2345-55866شماره 2 (پیاپی 22)20180923The Cultural Interaction of the Mosque and Society from the Perspective of Religious Teachingsتعامل فرهنگی مسجد و جامعه از منظر آموزههای دینی30576666010.22081/jiss.2018.66660FAعمادافروغاستاد دانشگاه0000-0001-8993-0869کریمخانمحمدیدانشیار و مدیر گروه فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم (ع)سیفالهقنبرینیکدانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)Journal Article20190225What is considered as the legacy of a thousand-year Islamic religious culture and relying on this spiritual reserve, Islamic societies continue their social life, consists of the set of institutions, constructs and spiritual and material resources of the Islamic human community that has shaped Islamic civilization; the civilization has gradually come to the present evolved state, backed by its revelatory foundations and the supreme leadership of the highest servants of God and constructive engagement with the public. Undoubtedly, the mosque has been the main base of this interaction and the most important and influential element of the Islamic society; the center upon which all social, political and cultural activities of Islam is based and has played a special role in the historical experience of Islam.
Employing a descriptive-analytic method, the present article seeks to review the aspects of the cultural interaction of the mosque and the community, based on the religious teachings and historical experience of Islam, and, in accordance with the religious ideal of this interaction, offers suggestions for the existing conditions.
Interaction in the transfer of beliefs, values, norms, and behaviors such as the centrality in education and cultivation, being a model in the individual and social way of life, having an impact on cultural components such as language, knowledge, clothing, and the delineating the way of personal and social communication, the pattern of Islamic architecture and the like are among the most prominent and the most emphasized examples of the religious teachings and social conduct of Muslims about the cultural interaction of the mosque and the community. By adapting and mapping the proper interaction of the mosque with these areas in contemporary conditions, it is also possible, once again, to see the centrality of the mosque in the Islamic society.آنچه به عنوان میراث فرهنگ دینی هزارساله اسلامی یاد میشود و جوامع اسلامی با تکیه بر این ذخیره معنوی به حیات اجتماعی خود ادامه میدهند، عبارت است از: مجموعه نهادها، ساختهها و اندوختههای معنوی و مادی جامعه انسانی اسلامی که سبب شکلگیری تمدن اسلامی شده است؛ تمدنی که به پشتوانه مبانی وحیانی خود و رهبری متعالی برترین بندگان خداوند و تعامل سازنده با عموم مردم بهتدریج به وضعیت تکاملیافته کنونی رسیده است. بیشک، پایگاه اصلی این تعامل و مهمترین و تاثیرگذارترین عنصر جامعه اسلامی، مسجد بوده است؛ کانونی که همه فعالیتهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اسلام بر محور آن بنا شده و در تجربه تاریخی اسلام نیز نقشآفرینی ویژهای داشته است.
مقاله حاضر به روشی توصیفی- تحلیلی درصدد است با تکیه بر آموزههای دینی و تجربه تاریخی اسلام، وجوه تعامل فرهنگی مسجد و جامعه را بازخوانی کرده و متناسب با الگوی مطلوب دینی این تعامل، پیشنهاداتی را برای وضعیت موجود ارائه نماید.
تعامل در انتقال باورها، ارزشها، هنجارها و رفتارهایی از قبیل: محوربودن در آموزش و تربیت، الگوبودن در شیوه زیست فردی و اجتماعی، تاثیرگذاری بر مولفههای فرهنگی همچون؛ علم، زبان، پوشش، آداب و رسوم و ترسیم شیوه ارتباطات فردی و اجتماعی، الگوی معماری اسلامی و مانند آن از نمونههای بارز و مورد تاکید آموزههای دینی و سیره اجتماعی مسلمانان، در باب تعامل فرهنگی مسجد و جامعه است که با تطبیق و ترسیم تعامل مناسب مسجد با حوزههای مذکور در وضعیت معاصر نیز میتوان شاهد کانونیشدن دوباره مسجد در جامعه اسلامی بود.https://jiss.isca.ac.ir/article_66660_b63b9ab695ab1abe78a5a50e185bf476.pdfدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)اسلام و مطالعات اجتماعی2345-55866شماره 2 (پیاپی 22)20180923The Preaching Pattern of Imam Musa al-Sadr in Interacting with the Lebanese Shiitesالگوی تبلیغی امام موسی صدر در تعامل با شیعیان لبنان58846666110.22081/jiss.2018.66661FAمیثمفرخی (نویسنده مسئول)استادیار گروه مطالعات فرهنگی دانشکده رفاه تهراننرگسدیدهخانیکارشناسی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی دانشگاه سورهJournal Article20190225The purpose of this research is to study the preaching pattern of Imam Musa al-Sadr in interacting with the Shiites of Lebanon using the method of thematic analysis. To collect and identify the themes related to Imam Musa al-Sadr's preaching pattern, the theoretical foundations of Islamic scholars were first examined, then the related themes were extracted and coded through the complete study of the book "Step by Step with the Imam" (12 volumes). <br />A review of the collection of works and activities of Imam Musa al-Sadr shows that he presents a different pattern of religious preaching. Imam knows a preacher as a social reformer and emphasizing the attention paid to the justice by the preachers, he calls on them to strive for the preaching. In his view, the preacher’s purpose is to cultivate humankind on the road to perfection, and the noble role of the religious scholar is man-making and upbringing of human beings. In his preaching, Imam has used two tools of speech and conversation more than other tools. In the dimension of preaching, he describes five ways: tolerance and permissiveness, the use of religion in the life affairs, service-oriented practical preaching, preaching based on the human nature, and modeling as preferred methods of preaching. He believes that serving the people as the main function of the religions and holds that preaching religion by serving people and paying attention to their economic well-being can be effective in increasing the tendency toward religion; therefore, in the field of audience, field study of social issues and audience recognition, and familiarity with spiritual needs is essential.هدف از این پژوهش، بررسی الگوی تبلیغی امام صدر در تعامل با شیعیان لبنان با بهرهگیری از روش تحلیل مضمون است. برای گردآوری و شناسایی مضامین مرتبط با الگوی تبلیغی امام صدر، ابتدا مبانی نظری اندیشمندان اسلامی بررسی شد، سپس با مطالعه کامل کتاب «گامبهگام با امام» (12 جلدی)، مضمونهای مرتبط استخراج و کدگذاری گردیده است.<br /> بررسی مجموعهی آثار و فعالیتهای امام موسی صدر نشان میدهد، ایشان الگوی متفاوتی از تبلیغ دین ارائه میکند. امام، مبلّغ را یک مُصلِح اجتماعی میداند و با تاکید بر توجه به عدالتطلبی از سوی مبلّغان، آنان را بر استقامت در راه تبلیغ فرا میخواند. هدف مبلِّغ از دیدگاه وی، پرورش انسان در راه کمال است و نقش اصیل عالم دین را انسانسازی و تربیت انسان میداند. امام در تبلیغ خود، از دو ابزار سخنرانی و گفتگو بیش از ابزارهای دیگر بهره گرفتهاند. ایشان در بُعد شیوههای تبلیغی، پنج شیوهی: تسامح و سهلگیری، استفاده از دین در امور زندگی، تبلیغ عملی مبتنی بر خدمت، تبلیغ مبتنی بر فطرت و الگوسازی را شیوههای مُرجَح تبلیغی معرفی میکند. ایشان، خدمت به مردم را کارکرد اصلی ادیان میدانند و بر این باورند، تبلیغ دین از طریق خدمترسانی به مردم و توجه به وضع معیشتی آنان میتواند در افزایش گرایش به دین موثر باشد؛ لذا در حوزهی مخاطبشناسی، مطالعه میدانی مسائل اجتماعی و شناخت مخاطب و آشنایی با نیازهای روحی را ضروری میداند.https://jiss.isca.ac.ir/article_66661_dc3ee16b42cd01d199d28de55d263033.pdfدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)اسلام و مطالعات اجتماعی2345-55866شماره 2 (پیاپی 22)20180923Comparative Study of Islamic and Western Perspectives on Prejudiceمطالعه تطبیقی نگره اسلامی و غربی به پیشداوری851066666210.22081/jiss.2018.66662FAمرضیهمحصصاستادیار دانشگاه شهید بهشتی دانشکده الهیات و معارف اسلامیJournal Article20190225Prejudice, meaning negative attitudes toward other groups or their members, is one of the major topics of social psychology. Considering that, on the one hand, solidarity and cohesion in societies composed of different ethnicities, groups, and subcultures are influenced by the quality of efficient and effective communication between individuals. And considering, from the other hand, Islamic ethics includes all the criteria which, in the light of monotheistic thinking, provide the growth and excellence in various aspects of human social interactions, the main issue of the present research is what the Islamic perspective on prejudices is? Using a comparative method, the present study, after defining the conceptual scope of prejudice from the perspective of Western and Islamic social psychologists, categorizes factors affecting the development of prejudice. At the end of the study, it was concluded that although Islamic and Western teachings have a close perspective on identifying the factors influencing the development of prejudice, however, the boundaries of this concept can be recognized through the scrutiny of Islamic sources, which include negative and positive prescriptions.پیشداوری، به معنای نگرش منفی درباره گروههای دیگر و یا اعضای آنها، یکی از موضوعات مهم روانشناسی اجتماعی است. با توجه به آنکه از یکسو همبستگی و انسجام در جوامعی که از قومیتها، گروهها و خردهفرهنگهای متعدد تشکیل شدهاند، متاثر از کیفیت ارتباطات کارآمد و موثر میان افراد است و از سویدیگر، اخلاق اسلامی دربردارنده تمامی معیارهایی است که در سایه تفکر توحیدی، رشد و تعالی را در ابعاد گوناگون تعاملات اجتماعی انسان فراهم میکند، مسئله اصلی پژوهش حاضر آن است که نگره اسلامی چه مواجهای با موضوع پیشداوری دارد؟ در پژوهش حاضر با استفاده از روش تطبیقی- مقایسهای، پس از تبیین گستره مفهومی پیشداوری از منظر روانشناسان اجتماعی غربی و اسلامی، عوامل موثر بر تکوین پیشداوری دستهبندی میشود. در پایان مطالعه این نتیجه به دست آمد که هر چند آموزههای اسلامی و غربی در زمینه شناسایی عوامل موثر بر تکوین پیشداوری، نگرهای نزدیک به یکدیگر دارند، اما از رهگذر مداقه در منابع اسلامی که دربردارنده تجویزهای سلبی و ایجابی درباره پیشداوری هستند، میتوان مرزهای این مفهوم را بازشناسی کرد.https://jiss.isca.ac.ir/article_66662_01f380479606fb7911d5fb6ef6214b6b.pdfدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)اسلام و مطالعات اجتماعی2345-55866شماره 2 (پیاپی 22)20180923The Elements of Action from the View of the Holy Quranمؤلفههای کنش از منظر قرآنکریم1071306666310.22081/jiss.2018.66663FAفاضلحسامیعضو گروه مطالعات اجتماعی موسسه علوم انسانی جامعه المصطفیمحمدرفیق(نویسنده مسئول)دانشجوی دکتری قرآن و علوم اجتماعی، مؤسسه علوم انسانی جامعة المصطفی0000-0001-8260-0840Journal Article20190225Each action has different components and their recognition is more important than doing it. Indeed, the value of the action is directly related to the recognition of its components. Components are the elements that action is composed of. Some of the components are "pre-action," some of them are "mid-action", and some of them are "post-adaptation". This article seeks to study the components of "mid-action" by an inductive-interpretive and descriptive-analytical method in the Qur'an from the perspective of social studies and to answer this question, "from the point of view of the Qur'an, which components the action is composed of?" <br /> By reviewing the verses, it can be said that the conceptual scope of action in the Quranic scriptures consists of these words: ‘acquisition’, ‘production’, ‘doing’, ‘act’, ‘good’ and ‘evil’. The study of the verses shows that the Qur'an has expressed about twenty stages of "mid-action”, such as: feeling of need, visualization, measuring, comparing, consulting, enthusiasm, choosing, wanting, belief, intention, reason, and cause, will, Final decision, determination, trust, consideration, action, try, accomplishment, patience, and endurance. In order to determine the components, the mechanism, the order, the intensity and weakness of the components of action, one must first determine the type of action, since it is not necessary for each action to have all of these components. Dividing the component into three parts and extracting the maximum steps for the action is one of the research innovations.هر کُنشی دارای مؤلفههای متفاوت است که شناخت آنها مهمتر از انجام کُنش است. در واقع ارزش کُنش، ارتباط مستقیمی با شناخت مؤلفههای آن دارد. مؤلفهها؛ یعنی عناصری که کُنش از آنها شکل میگیرد. بعضی از مؤلفهها «پیشاکُنش»، بعضی «حینِ کُنش»، و برخی «پساکُنش» میباشند. این نوشتار در صدد آن است که مؤلفههای «حین کُنش» را با روش استقرائی- تفسیری و توصیفی - تحلیلی در قرآن کریم از منظر مطالعات اجتماعی مورد بررسی قرار داده و به این پرسش، پاسخ دهد که «از منظر قرآن کریم کُنش از چه مؤلفههایی تشکیل میشود؟».<br /> با مرور آیات شریفه میتوان اذعان داشت که دامنه مفهومی کُنش در قرآن کریم عبارتند از: «کسب»، «صنع»، «فعل»، «عمل»، «حسن» و «سوء». بررسی آیات نشان میدهد که قرآن کریم تقریبا بیست مرحله «حین کُنش» را بیان کرده است؛ از قبیل: احساس نیاز، تصور، سنجش، مقایسه، مشورت، شوق، گزینش، خواستن، تصدیق، نیّت، دلیل و علت، اراده، تصمیم نهائی، عَزم، توکل، تدبیر، اقدام، سعی، انجام، صبر و استقامت. برای تعیین مؤلفهها، مکانیسم، ترتیب، شدّت و ضعف مؤلفههای یک کنش، اول باید نوع کنش مشخص شود؛ چون لازم نیست هر کُنش همه این مؤلفهها را دارا باشد. تقسیم مؤلفه به سه قسم و استخراج حداکثر مراحل برای کُنش از نوآوریهای تحقیق میباشد.https://jiss.isca.ac.ir/article_66663_1a3399b98fd9d8fd45c17ea04271baf3.pdfدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)اسلام و مطالعات اجتماعی2345-55866شماره 2 (پیاپی 22)20180923The Identity Difference between the First and Second Generation of Afghan Immigrants to Iran: A Case Study of Hazara Immigrants Resident in Qom in the Year 2017تفاوت هویتی نسل اول و دوم مهاجران افغانی به ایران (مورد مطالعه: مهاجران هزارهای مقیم قم در سال 96)1311516666410.22081/jiss.2018.66664FAحسنخیری (نویسنده مسئول)دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراقمحمدعیسیرحیمیدانشجوی دکتری قرآن و علوم اجتماعی موسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی(ص) العالمیهJournal Article20190225After the recent crisis in Afghanistan, a large number of Afghan citizens (about two million), most of them Shiites and from the Hazara people emigrated to Iran. The residence of these immigrants has taken place not in the form of a camp and a special place for residing, but in sprawling parts of the country. Many of them have been in Iran for many years, and as a result, the second generation of Afghan immigrants formed who have spent all or most of their lives in Iran and have grown up with Iranian culture. This research seeks to explore the identity, nationality and religion difference between these two generations of immigrants, the generation born in Afghanistan, and then immigrated to Iran, and in 2017 they’ve been a resident of Qom, and a generation born in Iran, and in the same year, they are settled in Qom. This research is applied and problem-oriented in terms of purpose. It is quantitative in terms of data, gathered using a survey method and a questionnaire tool based on the Likert scale in order to observe changes in the Shiite culture of the Hazara people. The findings of inferential analysis (one sample T-test and T-test with two independent samples) indicate that the culture of the Hazaras and Shiites has changed in different parts of the national, religious, and behavioral-normative identity, in both generations.پس از بحرانهای اخیر در افغانستان، تعداد زیادی از شهروندان افغانستان (حدود دو میلیون نفر) که بیشتر آنان شیعه و از قوم هزاره بودند، به ایران مهاجرت کردند. اقامت این مهاجران، نه در قالب تعیین اردوگاه و مکان ویژه برای سکونت بلکه به صورت پراکنده و در اقصی نقاط کشور ایران صورت پذیرفته است. بسیاری از آنان سالهای متمادی در ایران بوده و در نتیجه، نسل دومی از مهاجران افغانستانی شکل گرفته که تمام یا بیشتر زندگی خود را در ایران گذرانده و با فرهنگ ایرانی رشد یافتهاند. این تحقیق بر آن است تا تفاوت هویتی، ملی و مذهبی این دو نسل از مهاجران را؛ یعنی نسلی که در افغانستان به دنیا آمده و بعد به ایران مهاجرت کردهاند و در سال 1396 مقیم قم بودهاند و نسلی که در ایران به دنیا آمده و در همین سال مقیم قم هستند؛ بررسی نماید. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و مسئلهمحور، از نظر نوع داده، کمی است که با روش پیمایشی و از ابزار پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت به منظور دستیابی تغییرات در فرهنگ شیعهی از قوم هزاره برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. یافتههای به دست آمده از تحلیل استنباطی (آزمونT تکنمونهای و آزمونT با دو نمونه مستقل) بیانگر آن است که فرهنگ قوم هزاره و شیعیان در بخشهای مختلف هویت ملی، دینی - مذهبی، هنجاری - رفتاری در میان هر دو نسل دچار تغییر گردیده است.https://jiss.isca.ac.ir/article_66664_f37d0a7c9a4e572508343b776b681c5c.pdfدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)اسلام و مطالعات اجتماعی2345-55866شماره 2 (پیاپی 22)20180923The Study of the Relationship between Media Literacy and Cultural Invasion in the Social Networks: A Case
Study of Instagram Social Networkبررسی رابطه سواد رسانهای و تهاجم فرهنگی در شبکههای اجتماعی1521786666510.22081/jiss.2018.66665FAسیدعلیمحمدرضویمدرس دانشکده صدا و سیما قمنصرتاللهنعمتیفر(نویسنده مسئول)کارشناسیارشد علوم ارتباطات دانشکده صدا وسیما قم (نویسنده مسئول)سیدحسینموسویکارشناسیارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشکده صدا و سیما قمJournal Article20190225The present study seeks to investigate the relationship between users' having media literacy and their potential for being exposed to the cultural invasion by using the Instagram social network. The statistical population of the study consists of active users in the Instagram social network, and a sample of 435 people was selected with a convenience sampling technique. Meanwhile, the measurement tool was a researcher-made questionnaire and the validity of the questionnaire was formal and for reliability, a preliminary test using Cronbach's alpha was conducted, and it resulted in 0.817 for the cultural invasion variable and 0.878 for the media literacy variable. <br />Findings of the research show that there is a negative relationship between media literacy and the cultural invasion among users. There was also a negative relationship between users' age and cultural invasion. The results indicate a significant difference between the two variables of gender and the education of users with the cultural invasion. The path analysis also confirms the impact of variables such as age, education, media literacy, and the use of the Instagram social network on cultural invasion.پژوهش حاضر، به دنبال بررسی رابطه میان بهرهمندی کاربران از سواد رسانهای و در معرض تهاجم فرهنگی قرارگرفتن آنها در استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام است. جامعه آماری تحقیق، شامل کاربران فعال در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند وجمعیت نمونه، به شیوه در دسترسبودن به تعداد 435 نفر انتخاب شدند. در این میان ابزار اندازهگیری پرسشنامه محققساخته و روایی آن از نوع صوری و برای پایایی، آزمون مقدماتی با استفاده از آلفای کرونباخ بوده که در متغیر تهاجم فرهنگی 817/.0و در متغیر سواد رسانه ای 878/0به دست آمد.<br /> یافتههای تحقیق نشان میدهد؛ رابطه معکوسی بین سواد رسانهای و تهاجم فرهنگی در میان کاربران وجود دارد. همچنین بین سن کاربران و تهاجم فرهنگی رابطه معکوسی وجود داشت. نتایج به دستآمده، بر تفاوت معناداری میان دو متغیر جنسیت و تحصیلات کاربران با تهاجم فرهنگی دلالت دارد. همچنین آزمون تحلیل مسیر، تأییدکننده تاثیر متغیرهای سن، تحصیلات، سواد رسانهای و میزان استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام بر تهاجم فرهنگی است.https://jiss.isca.ac.ir/article_66665_50d06c8322b2394433fa07d61bcdfb6a.pdf